طلا سرمایه جهانی است.طلا پشتوانه مهمی در زندگی است.طلا هر روز قدرتمند تر می شود.طلا از گذشته به عنوان فلز گران بها رایج بوده است. طلا را می توان بعنوان وثیقه استفاده کرد. برخی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در ازای وثیقه گرفتن طلا، به متقاضیان وام می دهند. به گزارش کاماپرس، گرو گذاشتن طلا در بانک و دریافت وام در سالهای گذشته فقط از طریق بانک کارگشایی قابل دریافت بود، اما حالا بعضی از بانکها و موسسه های مالی و اعتباری در ازای دریافت طلا، وام می دهند. اما دریافت این وام چه شرایطی دارد؟ وام طلا به ضامن و یا هر گونه چک و سفته نیاز ندارد و فقط با سپرده گذاری طلا در بانک می توان اقدام به دریافت آن کرد. بسیاری از افراد در مورد گرفتن انواع وام از بانک ها فقط به دلیل نداشتن ضامن مایوس می شوند. وام طلا نیازی به ارائه ضامن ندارد و طلای سپرده گذاری شده در بانک خود ضامنی برای دریافت وام است . بانک کارگشایی یا سایر موسسات ارائه دهنده این وام، سکه طلا را به عنوان وثیقه برای دریافت وام طلا قبول نمی کنند و فقط در ازای طلاهای زینتی به متقاضیان وام می دهند. هر بانک یا موسسه مالی شرایطی برای بازپرداخت اقساط آن دارند. انتشار آنها ممنوع و استفاده از آنها نیز منوط به اجازه دادگاه است. ماده ۴۰۲- در مواردی که دادگاه کیفری یک حسب مقررات این قانون صلاحیت رسیدگی به جرایم موضوع صلاحیت دادگاه اطفال و نوجوانان را دارد رعایت مقررات مربوط به رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان الزامی است. ماده ۴۰۳- دادگاه کیفری یک با رعایت صلاحیت ذاتی، پس از شروع به رسیدگی نمیتواند قرار عدم صلاحیت صادر کند و به هر حال باید رأی مقتضی را صادر نماید. تبصره- پس از ختم رسیدگی، چنانچه نظر به صدور رأی در همان جلسه باشد، اعضای دادگاه تا صدور رأی و اعلام آن در جلسه علنی نباید متفرق شوند. این حکم در مورد اعضای هیأت منصفه نیز جاری است. ماده ۴۰۵- سایر ترتیبات رسیدگی در دادگاه کیفری یک همان است که برای سایر دادگاههای کیفری مقرر گردیده است. ماده ۴۰۶- در تمام جرایم، به استثنای جرایمی که فقط جنبه حقاللهی دارند، هرگاه متهم یا وکیل او در هیچیک از جلسات دادگاه حاضر نشود یا لایحه دفاعیه نفرستاده باشد، دادگاه پس از رسیدگی، رأی غیابی صادر میکند. ماده ۷۸ - واقف می تواند برمتولی ناظر قرار دهدکه اعمال متولی به تصویب یا اطلاع او باشد. ماده ۷۹ - واقف یاحاکم نمی تواندکسی راکه درضمن عقد وقف متولی قرار داده شده است عزل کنندمگردرصورتی که حق عزل شرط شده باشدواگرخیانت متولی ظاهرشودحاکم ضم امین می کند. ماده ۸۰ - اگرواقف وضع مخصوصی رادرشخص متولی شرط کرده باشدومتولی فاقدآن وصف گرددمنعزل می شود. ماده ۸۱ - در اوقاف عامه که متولی معین نداشته باشد، اداره موقوفه طبق نظر ولی فقیه خواهد بود. ماده ۸۲ - هرگاه واقف برای اداره کردن موقوفه ترتیب خاصی معین کرده باشدمتولی بایدبهمان ترتیب رفتارکند و اگرترتیبی قرارنداده باشدمتولی بایدراجع به تعمیر و اجاره وجمع آوری منافع وتقسیم آن برمستحقین وحفظ موقوفه وغیره مثل وکیل امینی عمل نماید. ماده ۸۳ - متولی نمی تواند تولیت رابه دیگری تفویض کندمگرآنکه واقف درضمن وقف به او اذن داده باشدولی اگردرضمن وقف شرط مباشرت نشده باشدمی تواندوکیل بگیرد. ماده ۸۴ - جائزاست واقف ازمنافع موقوفه سهمی برای عمل متولی قرار دهد و اگرحق التولیه معین نشده باشد متولی مستحق اجرت المثل عمل است . در دهه ۱۹۷۰ هزینههای دولت نروژ همراه با صعود قیمت نفت افزایش مییافت. اما با محقق نشدن پیشبینیهای مبنی بر صعود قیمت نفت، این کشور در اوایل دهه ۱۹۸۰ با کسری بودجه شدیدی روبهرو شد. تنگنای حاصل از این روند، باعث تصویب سلسله قوانینی برای محدودیت مصرف درآمدهای نفتی در بودجه دولت شد. در سال ۱۹۹۰ نیز پارلمان این کشور، رای به تصویب صندوق ذخیره ثروت در این کشور کرد. این صندوق در سال ۱۹۹۶ عملا کار رسمی خود را آغاز کرد. از لحاظ قانونی این صندوق یک حساب کرونی واحد پول نروژ در بانک مرکزی نروژ است که به نام صندوق دولتی نفت نامگذاری شد . اگرچه در ابتدا مدیریت عملیاتی این صندوق بر عهده وزارت دارایی نروژ بود اما پس از گذشت یک سال، به منظور کاهش پارازیتهای دولتی، مدیریت صندوق به بانک مرکزی این کشور واگذار شد. این صندوق در سال ۲۰۰۶، به صندوق بازنشستگی دولتی- جهانی تغییر نام یافت.. به گزارش ایسنا، طبق اعلام بانک مسکن تا کنون از ۸۶۴۰ میلیارد تومان آورده متقاضیان ۲۸۴۰ میلیارد تومان آن برای احداث پروژههای طرح اقدام ملی مسکن به حساب سازندگان واریز شده است. ۲۴۴ میلیارد تومان هم تسهیلات بانکی پرداخت شده که مجموع دو عدد مذکور را به ۳۰۸۴ میلیارد تومان میرساند. مابقی نیز که حدود ۵۸۰۰ میلیارد تومان است به تدریج با پیشرفت فیزیکی و آغاز احداث پروژهها تخصیص خواهد یافت. با احتساب هزینه حدود ۵ میلیون تومان برای هر متر مربع واحدهای اقدام ملی، برای ساخت یک واحد ۷۵ متری به حدود ۳۷۵ میلیون تومان نقدینگی نیاز است. یعنی ۳۰۸۴ میلیارد تومان فقط تکافوی ساخت ۸۲۲۴ واحد اقدام ملی مسکن را میدهد. در حال حاضر ۵۳۴ هزار واحد اقدام ملی مسکن به مرحله اجرا رسیده است. آمار افتتاح حساب از سوی متقاضیان هم بدون احتساب حسابهای فسخ شده از واریز وجوه توسط ۲۳۷ هزار نفر حکایت دارد. این بدان معناست که ممکن است بر اثر طولانی شدن فرآیند ساخت واحدها بخشی از متقاضیان انصراف داده باشند. Windfuhr, Gernot (2009); The Iranian Languages; Routledge. بهار، مهرداد (۱۳۴۵)؛ واژهنامهی بندهش؛ بنیاد فرهنگ ایران. بارگیری از «اینجا» (۱۰ مگابایت). تفضلی، احمد (۱۳۴۸)؛ واژهنامهی مینوی خرد؛ بنیاد فرهنگ ایران. بارگیری از «اینجا» (۷ مگابایت). جنیدی، فریدون (۱۳۶۰)؛ نامه پهلوانی (خودآموز خط و زبان پهلوی اشکانی، ساسانی)؛ نشر بلخ. بارگیری از «اینجا» (۱۰ مگابایت). فرهنگستان زبان پارسی (۱۳۹۱)؛ واژهنامه کوچک پارسی میانه. بارگیری از «اینجا» (۴ مگابایت). فرهوشی، بهرام (۱۳۸۱)؛ فرهنگ فارسی به پهلوی؛ دانشگاه تهران؛ چاپ سوم. بارگیری از «اینجا» (۱۶ مگابایت). مکنزی، دیوید نیل (۱۳۷۳)؛ فرهنگ کوچک زبان پهلوی؛ برگردان مهشید میرفخرایی؛ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. بارگیری نسخه پارسی و انگلیسی از «اینجا». نوابی، ماهیار (۲۵۳۵)؛ مجموعه مقالات ۱؛ به کوشش محمود طاووسی؛ گنجینهی دستنویسهای پهلوی و پژوهشهای ایرانی ۵۰؛ موسسهی آسیایی دانشگاه شیراز. بارگیری از «اینجا» (۱۰ مگابایت). هوشنگجی جاماسپجی (۱۸۶۷)؛ واژهنامهی کهن زند - پهلوی (An Old Zand-Pahlavi Glossary). بارگیری از «اینجا» (۷ مگابایت). KAVASJI EDALJI KANGA (1909); ENGLISH-AVESTA DICTIONARY; FELLOW OF THE UNIVERSITY OF BOMBAY.
دارای سیاست های اقتصادی هماهنگ باشد (4)لینک ثابت
بازدید : 210